Thomas Buil

Freelance SEO Specialist uit Utrecht

Als freelance SEO Specialist ondersteun ik bedrijven bij het verbeteren van hun online zichtbaarheid. Optimalisatie door middel van specifieke, op maat gemaakte strategieën voor elke klant is in mijn optiek de weg naar succes, hierbij houd ik de focus op unieke behoeften en doelen.

SEO is een complexe combinatie van techniek, inhoud, website-autoriteit en zoekgedrag van doelgroepen in combinatie met de veranderende regels van Google.

Iedereen snapt dat bedrijven graag goed gevonden willen worden in zoekmachines als Google. Voor een effectieve vindbaarheid is echter een doordachte aanpak vereist.

Het geeft mij voldoening als alles samenkomt, wanneer een grondig onderzoek, een duidelijke strategie en de uitvoering van optimalisaties leiden tot een stijging van de zoekmachineranking en toenemend verkeer. Het hoogtepunt is natuurlijk wanneer de nummer één positie in Google wordt bereikt!

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact op, dan bekijken we de kansen en opties voor jouw website.

De uitdagingen

Herken je in jouw organisatie in een van de volgende uitdagingen?

  • Een deel van het marketinguitgaven gaat naar Google Ads, waar per klik soms enorme bedragen worden betaald.
  • De organisatie heeft door tijdgebrek of gebrek aan kennis geen middelen om een volledig geoptimaliseerd SEO-traject uit te voeren.
  • Onze concurrenten staan hoger in zoekresultaten en we willen graag onze online zichtbaarheid verbeteren om meer bezoekers naar onze site te trekken en onze marktpositie te versterken.
  • Onze website is kortgeleden begonnen en we willen graag vanaf het begin aandacht besteden aan SEO om een solide basis te leggen voor onze online vindbaarheid.
  • Onze doelgroep is moeilijk te bereiken via traditionele marketingkanalen en we willen graag onze online vindbaarheid verbeteren om deze doelgroep te bereiken via zoekmachines.
  • Onze organisatie richt zich op meerdere locaties en we willen graag gericht werken aan onze lokale vindbaarheid in zoekmachines.

De drie pijlers van SEO

Om hoog in de zoekresultaten te verschijnen, focus ik me op de drie pijlers van SEO: inhoud (content), techniek en autoriteit. Bij elke stap die ik neem, stel ik mezelf de volgende vragen:

  • Inhoud: Beantwoordt mijn inhoud de vragen van mijn bezoekers en biedt het waardevolle informatie?
  • Techniek: Begrijpt Google de technische structuur van mijn website en is het gebruiksvriendelijk en snel voor bezoekers?
  • Autoriteit: Is mijn inhoud zo goed dat een andere website er naar linkt? Oftewel, is mijn website dé autoriteit in mijn niche?

Mijn visie

Websites waarin ik werk zijn in de eerste plaats geoptimaliseerd voor de bezoekers. Ik werk niet voor Google, maar voor mijn klant. Die wil graag meer leads, betere conversie of meer verkeer. Dit bereik ik door in de eerste plaats te werken aan een bruikbare en kwalitatieve website.

SEO is geen aan of uit knop. Het vergt een gedegen strategie op basis van de drie pijlers waarmee we samen een traject aangaan. Tijdens het traject sta ik voor open communicatie, regelmatige updates en duidelijke doelen.

Ik baseer me bij alles wat ik doe op data. Zo weet je altijd hoe ik tot conclusies kom. Naar mijn mening is data in SEO in van de belangrijkste tools. Schrijven of nieuwe pagina’s maken zonder het vergaren van data, is als rijden in het donker zonder lichten.

Deze bedrijven gingen je voor

En meer

1. Wat is SEO?

    SEO staat voor zoekmachineoptimalisatie en is het proces waarbij je een website optimaliseert zodat deze hoger terecht komt de in zoekmachineresultaten. Dit is belangrijk omdat hoe hoger websites in die resultaten staan, hoe meer bezoekers en potentiële klanten ze aantrekken.

    2. Hoe werkt SEO?

    SEO, oftewel Search Engine Optimalisation, is een complex proces waarbij je een website aanpast en optimaliseert om beter vindbaar te zijn in zoekmachines zoals Google.

    Dit gebeurt door het verbeteren van elementen zoals de inhoud en technische aspecten van de website, en daarnaast het vergroten van je online autoriteit door linkbuilding.

    Het verbeteren van de aspecten die je op de pagina kan beheersen, on-page, wordt gedaan op basis van onderzoek, analyse en data.

     

    3. Waarom is SEO belangrijk?

    95% van het verkeer gaat naar de top 3 in de zoekmachineresultaten. Dat betekent dat er nog maar 5% overblijft voor alle andere websites.

    Voor de meeste websites is het dan ook van vitaal belang dat ze in de top 3 staan.

    Kort door de bocht gezegd, kijkt niemand op pagina 2 in Google.

    4. Hoe zit het met de kosten van SEO?

    De kosten hangen af van hoeveel werk er nodig is voor jouw website en het onderwerp waar je website over gaat. Voor sommige onderwerpen is er meer competitie dan bij andere. Hoe meer over een onderwerp wordt geschreven, hoe lastiger het is om op #1 te komen. 

    Hoe minder de competitie, hoe minder tijd het kost en geld het kost.

    Als je beter gevonden wordt, kun je meer verkopen en meer geld verdienen. Daarom is het de investering in veel gevallen zeker waard.

    5. Hoe lang duurt het voordat ik resultaten zie?

    Dat hangt af van hoe sterk je concurrentie is en hoeveel werk er nodig is voor jouw website. 

    Bij SEO gaat er altijd wat tijd overheen voordat je resultaten ziet. Afhankelijk van de website kan het 1 tot 3 maanden duren voordat je resultaat ziet.

    Laten we aan de slag gaan!

    Neem contact op. Wie weet zie je straks jouw website bovenaan staan!

    This site is protected by reCAPTCHA and the Google
    Privacy Policy and
    Terms of Service apply.